Royal Thai Navy (RTN) modernize V-150 re-designated as the HMV-150

Panus Assembly a local company was chosen to carry out the modernization which has experience in Phantom 380-X1 wheeled APC.

Panus has made improvements to mobility, increased protection levels, accomodation and the vehicle can be fitted with several types of weapons.  It can accommodate up to 10 personal and is air conditioned fitted with spot lights and cameras mounted front and back for better situational awareness.

It has a length of 6.5 meters, width 2.5 meters the structure is made up of 2 layers which is filled with form in between. Side armor and roof top is 12 mm thick the bottom is 16 mm thick which increases protection all round.

The engine is Cummins ISL +350 8.9 liters Euro 3 delivers 350 horsepower and speeds up to 110 km / h. Alison 4500 sp automatic transmission 6 speed.

Partly translated by Nonothai – Source Sompong Nondhasa

HMV-150 ฝีมือคนไทยเสร็จเรียบร้อยแล้ว เตรียมมอบให้กองทัพเรือนำไปทดสอบและใช้งาน!…กองทัพเรือไทยได้มอบรถหุ้มเกราะล้อยาง V-150 ให้ Panus Assembly ซึ่งเป็นบริษัทภายในประเทศ ให้ทำการปรับปรุงใหม่ให้ทันสมัยเรียกว่า HMV-150 ให้สามารถติดอาวุธได้หลายแบบ ตัวรถมีเกราะที่หนาขึ้น พร้อมทั้งมีสมรรถนะที่สูงขึ้นด้วย ได้มีการออกแบบโครงสร้างใหม่ให้มีความแข็งแรงและสะดวกสบายมีพื้นที่ใช้งานภายในกว้างขวาง บรรทุกทหารได้รวม 10 นาย ติดแอร์เย็นฉ่ำ รวมถึงสปอตไลท์และกล้องหน้าหลังด้วย ตัวรถ HMV-150 มีน้ำหนัก 16 ตัน มีความยาว 6.5 เมตร ความกว้าง 2.5 เมตรโครงสร้างเป็นแบบ 2 ชั้นตรงกลางฉีดโฟม เกราะด้านข้างและด้านบนหลังคาหนา 12 มม. ส่วนใต้ท้องหนา 16 มม. ทำให้ป้องกันการยิงจากรอบข้างและป้องกันแรงระเบิดได้ดี โดย เปลี่ยนเครื่องยนต์ใหม่เป็นรุ่น Cummins isle +350 8.9 litres Euro 3 ให้กำลัง 350 แรงม้า ทำให้รถมีความเร็วสูงสุดถึง 110 กม./ชม. ระบบเกียร์แบบอัตโนมัติ Alison 4500 sp 6 speed ระบบการหันเลี้ยวเป็นแบบ 4 ล้อ ทำให้ทำมีวงเลี้ยวแคบมาก ในเบื้องต้นใช้ป้อมเดิมใส่ไว้ แต่สามารถเปลี่ยนเป็นป้อมที่ทันสมัยควบคุมการยิงจากภายในตัวรถได้ จากการปรับปรุงรถ Commando V-150 ใหม่เป็นรุ่น HMV-150 ในครั้งนี้ ทำให้รถมีความเร็วและแรงเพิ่มขึ้น มีความคล่องตัวในการเคลื่อนที่ ห้องโดยสารสบายขึ้น มีเกราะป้องกันที่หนาขึ้น กองทัพสามารถใช้งานรถรุ่นนี้ไปได้อีกนานหลายสิบปี โดยมีประสิทธิภาพและขีดความสามารถเทียบเท่ารถหุ้มเกราะล้อยางที่ทันสมัยในปัจจุบัน อีกทั้งยังประหยัดงบประมาณในการจัดหารถใหม่ ที่สำคัญคือเราสามารถดำเนินการสร้างได้เองในประเทศ ทำให้การส่งกำลังบำรุงรักษาซ่อมทำมีความสะดวกและรวดเร็ว อีกทั้งยังเป็นการส่งเสริมสนับสนุนอุตสาหกรรมการผลิตและโรงงานภายในประเทศอีกด้วย ที่สำคัญเหมาะสำหรับนำไปใช้ปฏิบัติงานในพื้นที่ภาคใต้คุ้มครองป้องกันชีวิติทหารได้เป็นอย่างดี …Photo Sompong Nondhasa

19105597_977643009005477_6012904063367130772_n

19146235_977643255672119_8456037417558213362_n

19225344_977642805672164_5933515729685733563_n (1)

19059943_977643372338774_6685284555694832221_n

19145766_977643102338801_3897333544151136488_n

19225164_977643119005466_3425296269514345306_n

Cummins ISL

Cummins ISL is a highly flexible power choice with a low weight, compact size and fuel efficient 8.9 litre configuration.  With a lighter weight than competitive engines, operators benefit from high performance, strong acceleration and lower operating costs, all with the reliability and durability expected from Cummins.

The ISL has been designed with heavy duty structural strength, and incorporates design features which are normally associated with larger Cummins engines. An enhanced camshaft and roller cam followers, a viscous damper and high capacity lube system enable Cummins to maintain high durability and reliability with a high power to weight ratio. Weighing in at just over 800kg, the ISL offers significant benefits for payload critical and high bulk volume operations. With unrivalled levels of torque for an engine of this size, the ISL provides the flexible power solution for premium rigids, lightweight tractor units, higher powered buses and coaches and specialist vehicle applications.

Specifications

The ISL is a flexible power solution for premium rigids, lightweight tractor units, higher powered buses and coaches and specialist vehicle applications.  It offers a high power to weight with excellent responsiveness.

Engine Finder Specifications

Markets
Certification Level Euro 5
Euro 4
Euro 3
Euro 2
Power 206 – 395 hp / 154 – 295 kW
Torque 1143 – 1260 lb-ft / 1550 – 1708 N•m

Maintenance

Item

Km

Hours

Months

Euro 3 Oil and Filter

15,000-60,000

500-1,000

6

Fuel Filter

15,000

500

6

Overhead Adjustment

241,000

4,000

48

Source cumminsengines.com

Allison 4500 sp automatic transmission 6 speed

PDF allisontransmission.com

Updated Jun 16, 2017

MKT137

Phantom 380-X1: Details

lWYaw3

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s